Aanbevolen: Linkbuilding uitbesteden
Table of Contents
Schakel een professional in voor een goede hosting, de installatie van CDN en de implementatie van server caching. Niets nieuws: steeds meer mensen gebruiken mobiele apparaten om te zoeken. De verwachting is zelfs dat in 2025 ongeveer 72% van het totale verkeer afkomstig is van mobiele apparaten. Om de CTR in Word, Press te verhogen moet je dus optimalisaties doorvoeren voor mobiele apparaten.
Dit zijn lichtgewicht pagina’s die supersnel worden geladen. AMP toevoegen aan Word, Press is eenvoudig dankzij een aantal gratis plug-ins. De officiële AMP-plug-in of AMP voor WP zijn beide geweldige opties om AMP’s toe te voegen en in te schakelen op je website. Het is belangrijk om je CTR in Word, Press zo hoog mogelijk te krijgen.
En dat heeft uiteindelijk invloed op je omzet. how to improve expected click through rate. Je moet daarom een strategie uitstippelen om de CTR in Word, Press te verhogen, ook al heb je hoge posities in de SERP’s.
Online marketeers hebben het er continu over: de click through rate. Ze kunnen er hele rapportages mee vullen. Maar wat houdt deze belangrijke term eigenlijk in en wat betekent dit precies voor jouw SEO-campagne? Nog belangrijker: hoe kun je er zelf voor zorgen dat de CTR van jouw organische resultaten hoger wordt? In deze blog vertellen wij je graag meer.
Vooral binnen Google Ads en Microsoft Advertising wordt dit percentage veel waarde toegekend. Deze term vertelt jou namelijk wat de verhouding is tussen het aantal mensen dat jouw advertentie ziet en hoe vaak men vervolgens naar jouw landingspagina doorklikt. Hoe hoger dit percentage, hoe groter de kans op een conversie.
Jij wilt namelijk weten of die hoge, organische posities binnen Google ook daadwerkelijk veel nieuwe bezoekers opleveren. Klikt er maar een klein deel door naar jouw website? Dan is dat een signaal dat de meta description, URL en page title niet voldoende zijn geoptimaliseerd. Deze teksten spreken namelijk niet voldoende aan.
Hiermee geef je namelijk een aantrekkelijke beschrijving van jouw landingspagina. Je moet jouw website als het ware aan de gebruikers van Google verkopen. Vul je hier niets in? Dan haalt Google een willekeurig stukje tekst van jouw pagina. Deze woordenstroom is uiteraard niet geschreven om bezoekers door te laten klikken.
De goede meta description verleidt tot klikken! Niet alleen Google, maar ook de potentiële bezoekers van jouw website hechten veel waarde aan de woorden die in jouw URL voorkomen. Hiermee bepalen zij namelijk of de pagina daadwerkelijk antwoord geeft op hun vraag. Onderzoek onderstreept het belang van de juiste woordkeuze.
Ook niet-matchende woorden, die wel bij de zoekopdracht aansluiten, hebben een significant hogere doorklikratio. Het hoofdzoekwoord van deze pagina is in de URL verwerkt De maximale lengte van de page title is de afgelopen jaren regelmatig veranderd. Uit onderzoek blijkt echter dat deze wijzigingen weinig invloed hebben op de efficiëntie van de tekst.
Gebruik je dus meer of minder tekens? Dan verlaag je hiermee dus jouw kansen op een klik. Deze page title is – met 42 karakters – kort maar krachtig Gebruikers van Google zijn in veel gevallen op zoek naar antwoorden. Hoe hoog is de Eiffeltoren? Waar vind ik een goedkope pizzeria? Het is dan ook geen verrassing dat het stellen van vragen in de page title een goede strategie is.
Gebruik je in jouw page title een wie-, wat-, waar-, waarom-, wanneer- of hoe-vraag? Dan is het CTR van jouw landingspagina gemiddeld 14,1% hoger dan bij varianten zonder vraag. Deze pagina geeft antwoord op de vraag van een bezoeker In de reclamewereld kom je ze regelmatig tegen: teksten die emoties proberen aan te spreken.
Heb je hulp nodig bij het correct invullen van deze elementen? De SEO specialisten van B&S Media helpen je graag verder! Neem vandaag nog contact met ons op.
Die effectiviteit hangt samen met het rendement van je advertenties. En dus moet je je advertenties continue optimaliseren om de CTR te verhogen – en meer uit je Google Ads te halen. En vandaag geef ik je 5 tips hoe je dat kan doen. Voordat we verder gaan, vertel ik je eerst wat nou precies de doorklikratio is.
Een rekenvoorbeeld: je advertentie wordt 1. 000 keer weergegeven, waarvan er 200 keer is doorgeklikt, dan heb je een CTR van 20% (klikken / impressies x100%). De CTR is enorm belangrijk omdat het aantoont hoe effectief je advertentie is. Hoe hoger de CTR, hoe meer mensen vanuit die advertentie doorklikken naar je website.
Dit kan betekenen dat:Je advertenties slecht zijn (bijvoorbeeld inhoudelijk niet kloppen of niet interessant zijn)Je de verkeerde mensen bereikt (oftewel, je targeting instellingen staan niet goed)Maar waarom de CTR nou zo belangrijk is? Google gebruikt de historische CTR om de verwachte CTR te bepalen. En die laatste, dat is een belangrijk onderdeel van de kwaliteitsscore.
En dan is het cirkeltje weer rond. how to improve expected click through rate. Want als je minder per klik betaalt, zullen je kosten per conversie lager zijn. Dus heb je meer ruimte voor nóg meer kliks. Zo zie je maar dat de CTR van je advertenties dus bijna direct impact heeft op het rendement van je campagnes.
Voordat je de CTR gaat optimaliseren, moet je natuurlijk eerst weten op welke niveau binnen Google Ads je dat moet doen. Je kan namelijk de CTR op meerdere manieren analyseren:Campagneniveau, Advertentiegroepniveau, Advertentieniveau, Zoekwoordniveau, Mijn advies is om vooral te kijken naar het zoekwoordniveau en je advertentieniveau. Die kan je namelijk direct optimaliseren en aanpassen.
Vergelijk vervolgens ook de CTR van je verschillende campagnes om te achterhalen wat je best presterende advertenties zijn. Die wil je namelijk altijd laten draaien en de slecht presterende advertenties wil je vervangen. Net zoals dat er meerdere wegen naar Rome leiden, leiden er ook meerdere wegen naar een beter CTR.
Zet het zoekwoord in je advertentie. Zorg dat hij in titel 1 staat en in de beschrijving. Zorg er daarnaast ook voor dat je advertentie er niet over geoptimaliseerd uit ziet. Dat komt nep over en Google kan daardoor je advertenties afkeuren. Voeg zoveel mogelijk advertentie-extensies toe. Advertentie-extensies zorgen ervoor dat je meer ruimte pakt in de zoekresultaten en zorgen ervoor dat jij extra informatie kan delen in je advertentie die belangrijk is voor je doelgroep.
In plaats van advertenties om en om te laten zijn, gebruik je Google’s algoritme om te bepalen welke advertentie wordt weergegeven per gebruiker, wat de kans op een betere CTR kan verhogen. how to improve expected click through rate. Let op: ook hier geldt dat dit kan, maar niet zo hoeft te zijn. Schrijf pakkende advertentieteksten. Misschien een beetje een flauwe tip, maar ik zie dat de advertentieteksten vaak voor de zoekmachine worden geschreven en niet voor de klanten zelf.
Voeg daarnaast altijd een duidelijke call-to-action toe en maak gebruik van de principes van Cialdini. uw Linkbuilding uitbesteden. Bonustip: blijf testen! Wanneer je een advertentie hebt gemaakt die goed presteert (en dus een hoge CTR heeft), betekent dat niet dat je hier altijd op kunt blijven vertrouwen. Test nieuwe variaties, call-to-actions en probeer eens een andere tone-of-voice.
De CTR wordt veelal gebruikt als meetschaal bij het beoordelen van SEA-, SEO- en email campagnes. Daarbij komt dat nog steeds veel mensen denken dat je zo hoog mogelijk gerangschikt moet zijn in de Google zoekresultaten om tot goede CTR resultaten te komen. In dit artikel leg ik jou uit hoe jij, ongeacht je positie, je CTR kan verhogen.
Met de CTR kan je onder andere meten hoe goed jouw advertenties en zoekresultaten presteren. Deze ratio bereken je zelf door het aantal klikken op het zoekresultaat te delen door het aantal vertoningen. De CTR ziet er als volgt uit in een formule:Het is zaak om je CTR zo hoog mogelijk te krijgen om meerdere redenen.
Met andere woorden; hoe hoger dit percentage, hoe aantrekkelijker en relevanter mensen jouw zoekresultaat lijken te vinden. Daarnaast heeft het verhogen van de CTR van een zoekresultaat een positief effect op de positie. Google vergelijkt namelijk de frequenties van het totaal aantal klikken van ieder zoekresultaat. Als jouw zoekresultaat van alle zoekopdrachten de meeste klikken genereert zal je worden beloond met een verhoging van de positie van je zoekresultaat.
Iedere online marketeer staat het liefst bovenaan in de zoekresultaten. Dit zorgt namelijk voor een positief effect heeft op het verkeer naar je website. Dit blijkt onder andere uit de cijfers die Chitika naar buiten hebben gebracht:Zoals je ziet verlaagt het percentage traffic naar bijna 0% zodra je op pagina 2 (positie 11) staat.
Aan de hand van bovenstaande figuur zou je denken dat het hebben van positie 1 automatisch zorgt voor het hoogste percentage verkeer naar je website. Dit is echter niet het geval. Door middel van de volgende drie tips laat ik je zien hoe jij op positie 3 kan staan maar desondanks meer klikken kan generen dan diegene die op positie 1 staat.
Consumenten zien deze beschrijving terug in de Google zoekresultaten (zie afbeelding). Deze meta description kan je doorgaans heel gemakkelijk bewerken in je eigen CMS systeem. Ondanks dat de meta description geen invloed heeft op de positie van jouw zoekresultaat kan het wel de CTR van je zoekresultaat verhogen (how to improve expected click through rate). Veel ondernemers gebruiken nog steeds volledige zinnen om hun bedrijf te beschrijven.
Daarnaast is het verstandig om woorden te gebruiken die je doelgroep ook hanteert. Voer dus een degelijk zoekwoordonderzoek uit voor je aan de slag gaat met het bewerken van je meta descriptions. Duik in de huid van je klanten en speel in op relevante zoektermen. Een pagina met uitleg zonder meta descriptions zal nooit hoog ranken.
Zoals je in het zoekresultaat van 2Bfound hierboven ziet trekken de speciale tekens het oog van een consument. Over het algemeen wordt hier nog weinig gebruik van gemaakt. Een ideale mogelijkheid om op te vallen dus! Rich Snippets zijn zoekresultaten die toegevoegde, gestructureerde gegevens bevatten. Waar standaard zoekresultaten alleen bestaan uit een titel, een URL en een meta description daar laten Rich Snippets extra informatie zien.
Normaal gesproken zou je in het onderstaande zoekresultaat geen rating zien. Rich Snippets hebben niet direct effect op de SEO score van je webpagina. how to improve expected click through rate. Het is echter wel zo dat de Rich Snippets zorgen voor een betere zichtbaarheid van jouw zoekresultaat t. o.v. van je concurrenten. Neem daarbij mee dat je doelgroep extra waardevolle informatie biedt tijdens het zoeken en het leidt samen tot een verhoging van je CTR.
Consumenten lezen als eerste de title tag van een zoekresultaat. Daarom is het belangrijk dat jij hier direct punten scoort. Een eerste methode om je title tag opvallend te maken is door ervoor te zorgen dat je consumenten aanzet tot actie. Dit kan bijvoorbeeld door een title-tag vragend te maken:Een andere manier om je title tag wat opvallender te maken is door een overzicht of checklist aan te kondigen.
Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar de invloed van SEO en zoekgedrag op CTR (Backlinko, 2019; Fishkin, 2014). Wil je de hoeveelheid organisch verkeer dat naar jouw website komt verhogen, dan moeten we kijken naar het verband tussen Search Engine Optimization (SEO) en CTR. In dit artikel lees je wat CTR en SEO is en hoe zoekgedrag van gebruikers invloed heeft op de prestaties van jouw website. how to improve expected click through rate.
Het gaat om het optimaliseren van websites voor zoekmachines, zoals Google of Bing. Hierdoor is de website beter vindbaar in de organische zoekresultaten van de zoekmachine. Je kunt denken aan technische optimalisaties in de code van de website, maar ook factoren als snelheid, zoekwoorden en kwaliteit van content spelen een belangrijke rol.
Met de Click-Through-Rate (CTR) of doorklikratio bedoelen we het doorklikpercentage van een webpagina - how to improve expected click through rate. Het is de verhouding tussen het aantal vertoningen in zoekresultaten van een webpagina en het aantal keer dat er daadwerkelijk op de pagina geklikt wordt. Stel je voor dat een van jouw webpagina’s op de derde positie staat in Google voor een zoekwoord waar 100 mensen per maand op zoeken.
More from Hoger in Google, Meer bezoekers via Google
Table of Contents
Latest Posts
Good Youtube Impressions Click Through Rate
Google Adwords Click Through Rate
Click Through Rate Deutsch
All Categories
Navigation
Latest Posts
Good Youtube Impressions Click Through Rate
Google Adwords Click Through Rate
Click Through Rate Deutsch