Aanbevolen: Linkbuilding uitbesteden

Click Through Rate Definition

Published Oct 22, 22
3 min read

Click Through Rate And Click To Open Rate

Daarom is het van belang om je te verdiepen in de doorklikratio van organische zoekresultaten. Deze data is nauw verbonden met organische vindbaarheid én het zoekgedrag van webgebruikers. De hamvraag: hoe zorg je ervoor dat gebruikers op jouw website klikken in de zoekresultaten? Het algoritme van Google bepaalt de volgorde van de zoekresultaten.

Je moet daarom aan allerlei voorwaarden voldoen om bovenaan in de zoekresultaten te eindigen. En hoe hoger je ranking is, hoe groter de kans dat gebruikers op jouw website terechtkomen. Enkele voorwaarden uitgelicht: Google verkiest kwaliteit boven kwantiteit (display ads click through rate). Als je kwalitatief goede en relevante content aanbiedt, schat Google de website waardevoller in (display ads click through rate).



Kan de websitebezoeker het antwoord op een vraag vinden op jouw website, dan scoor je beter in Google. Daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid van de website van belang voor Google, zoals beschreven in de Core Web Vitals. Een goede user flow zorgt ervoor dat een websitebezoeker het antwoord op zijn vraag sneller kan vinden.

De belangrijkste resultaten van dit onderzoek zet ik op een rij: De nummer 1-positie heeft in de organische zoekresultaten een gemiddelde CTR van 31,7% (display ads click through rate). Dit is heel erg hoog: het betekent dat een groot gedeelte van de bezoeker direct klikt op het eerste zoekresultaat dat ze zien. Het blijft een gemiddelde, bij de ene zoekterm zal het anders liggen dan bij de andere. display ads click through rate.



Hoe lager je in de zoekresultaten staat, hoe lager de kans op kliks. De CTR voor de organische posities 7 tot en met 10 is vrijwel hetzelfde - Linkbuilding uitbesteden Kortrijk. Wil je echt een verschil maken, dan is het van belang om in de top-6 te scoren. Gemiddeld gezien gaat de CTR met 30,8% omhoog bij elke plek die je omhoog gaat in de zoekresultaten.



Ga je van positie 3 naar positie 2, dan kun je zo’n hoge CTR-boost verwachten. Ga je van positie 10 naar positie 9, dan is er geen significant verschil in CTR terug te vinden. Titels die een vraag bevatten, hebben een 14,1% hogere CTR dan titels zonder vraag. Hierdoor kun je inspelen op de zoekvragen die spelen bij de doelgroep. display ads click through rate.

Click-through Rate Linkedin

De hoogste CTR is voor titels met 15 tot 40 tekens. display ads click through rate. De CTR van de titels met 15 tot 40 tekens is 8,6% hoger in vergelijking met overige titels. Emotionele titels kunnen de CTR verbeteren. Titels met een positief of negatief sentiment verbeteren de CTR met ongeveer 7%. URL’s die een gezocht woord bevatten, hebben een 45% hogere doorklikratio in vergelijking met URL’s die geen zoekwoord bevatten.



Goed om te weten: een meta-omschrijving wordt niet altijd door Google aangehaald. De resultaten uit het onderzoek geven weer welke stappen je kunt zetten om jouw CTA verbeteren. Maar helaas: het is onmogelijk om zelf controle te hebben over jouw doorklikratio. Dit wordt namelijk niet alleen beïnvloed door jouw eigen inspanningen, maar ook door externe factoren.

Bepaal eerst het doel van de pagina. Vervolgens kun je de landingspagina zo inrichten, dat de bezoeker gestuurd wordt naar het doel (display ads click through rate). Hoe je een webpagina op technisch niveau het beste kunt optimaliseren, hangt af van het contentmanagementsysteem (CMS) dat je gebruikt. Let bij het optimaliseren van een pagina voor Google op de volgende factoren: Schrijf een pakkende titel (tussen 15-40 tekens) en voeg het zoekwoord toe.

Navigation

Home

Latest Posts

Good Youtube Impressions Click Through Rate

Published Oct 22, 22
10 min read

Google Adwords Click Through Rate

Published Oct 22, 22
10 min read

Click Through Rate Deutsch

Published Oct 22, 22
7 min read